torstai 15. helmikuuta 2007

Rakkautta ja piikkilankaa

Mies päätti sitten tosissaan yllättää.

Tulin töistä kotiin, jossa odotti kynttiläillallinen. Viini, kukat, korurasia. Hyvää ruokaa ja hienoa seuraa. Luin hänelle Pirkko Saision Punaista erokirjaa ja Mies lausui ulkomuistista Tommy Tabermannin runoja.

Mies silitti päätäni. Lopulta makasimme sylikkäin ja itkimme pahaa oloamme pois. Äänettömästi. Mies sanoi olevansa pahoillaan enkä minä kysynyt mistä. Mies sanoi haluavansa mutta minä käskin lopettaa puhumisen siihen. Minä halusin olla siinä hetkessä ja unohtaa muun.

Mies poltti tupakkaa sängyssä ja minä valmistauduin huomiseen presentaatioon. Mies karkasi äänettömästi selkäni taakse ja suuteli niskaani. Menimme yhdessä nukkumaan mutta minä en saanut unta.

Mies makaa tuskin metrin päässä mutta minusta etäisyys tuntuu tuhansilta kilometreiltä. Sääli.

Ei kommentteja: